Sayfalar

4 Ekim 2013 Cuma

Bazı ölümler sadece yaşamak içindir

Yaşlı bi adam,
hayata bak
biraz onun gibi.

Koşuşturmaların
arasında bir yaşlı
adam gibiydi zaman.

Aşk kaybı,
ne de masraflı.

Gözlerdeki bakışlar,
yuvarlanan
bozuk paralar gibi
eski ve hep aynı olan
sokakları dolaşıyor.

Akşam gezmeleri
için fazla yalnız.
neon sokaklarda
çırılçıplak gezen
insanlar.
bir şeyleri
kendinden tamamen
kaybetmiş olan
daha çıplaklar var birde.

Şehirde yalnız
bir ziyaretçi,
ve hep yanlış
insanlara hizmet
vermiş.
yanlış dudaklara,
üşüyen ellere
hizmet etmiş
binlerce ziyaretçi.

Hala yaşıyor
olan bir genç kız
gördüm bi gece.
bir ziyaretçiydi ve
hala yaşıyor gibiydi,
öyle bakıyordu ara ara
gizliden gizliye.
ve öyle gülüyordu ki
sadece benim görebildiğim
bir şey gibiydi.

Gözünde donuk
bir bakış vardı.
uyanmam diyordum,
sürebilecek bir hayaldi.
öldüm gibi geliyordu,
aslında en çok da
o an yaşıyordum.

Ne kadar sarhoş
olduğumu hatırlamıyorum.
belki uyanmamak adına
daha çok içtiğim aklıma geliyor.

Bir an bütün ışıklar
kapanmıştı.
kimse merak etmedi
o andan sonra.
bir kaç kez aynı
mekanda
benzer şarkıları dinlerken
buldum kendimi.
zaman geçti,
şişeler bitti
ve o gelmedi.

Tam kaçarken yakaladım
ve tam yakaladığımda
gitmişti sanki.

Ayrılmak bir kelime.
sıradaki, gönüllüler.
savunmasız ve
akıl bağlanamaz olanlar.
o geceden sonra
gelen sıradan kadınlar.

Sigara kutusu yerde.
ve tek birşey akla geliyor;
''bazı ölümler sadece yaşamak içindir.''


4 yorum:

  1. Merhabalar.

    Bazı ölümlerin sadece yaşamak için olduğunu anlatan dizelerinizi okurken aklıma ölümün her türlüsü de gelmedi değil hani. Hayatta kalmak için, ya da savaşı kazanmak için hep birbirimizi öldürmedik mi? Aslında insanlar aklını kullanmış olsalar öldürmeye hiç gerek kalmayacak. Ama ne yazık ki, daha ilk yaratılıştaki insanın çocuklarından biri nefsinin arzularına boyun eğerek diğerini öldürdü.

    Ölüm bazen de kurtuluş olmuyor değil hani. Yaşamak için ölmek gibi... Cenab-ı Hakk, ömrün de ölümün de hayırlısını versin.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölüm bir seçim değil, bir zorunluluk hali adeta. ve bazen yaşadığını hissedebilmek uğruna ölüme yakın, belki biraz nefessiz kaldığımız anlar yaşıyoruz. onlarda olmasa ne kadar yaşadığımızı hissedebilirdik bilmiyorum.

      Sevgilerle..

      Sil
  2. wawww demek yeterli bence dizelerin için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurluğun için saol beğendiğine sevindim.
      Sevgiler..

      Sil