Sayfalar

10 Ocak 2013 Perşembe

Keskin kıvrımlarla dolu kocaman kötü bir dünya ama bazı anlar her şeyi değiştirebilir…


Eğer bazı şeyleri okuyabiliyorsan, bir şekilde biri yazma cesareti bulmuş demektir. Aferin ona. Bazı kısa anlar geçer, bunun sonunda o insanı pek tanımazsın; ama anlamaya başlarsın. Yazı yazmanın, benim için aslında ne kadar zor olduğuna dair kendimle konuşup dururum. Ama bu ve şu ana kadar olan, yani hayatımın son bir senesi boyunca yazdıklarım, bugüne dek yazdığım en zor şeyler. Bazı şeyleri söylemenin hiç kolay bir yolu yok; bazen öylece söyleyiveriyorum yinede. Bazen birisiyle tanıştım, ne kadar yalnız olduğumun farkına vardığım anlar oldu; hiçbir anlam çıkaramadığım, kıçıma tekmeyi basılmış gibi hissettiğim anlar da buna dahil.

Aslına bakarsan arandığımı söyleyemem. Sanırım sadece hazırlıksızdım. Kusursuz bir fırtınaya tutulmuş gibiydim. Hayat bana bir şeyler söyleyip durdu, sonra ben başka bir şey dedim. Hep kafama estiği gibi denedim. Hazırlıksızdım sadece.

Sonrasında, bildiğim tek şey hayatımın kalanını da her şeye rağmen kendi konuşmalarımın arasında geçirmek istediğimdi. Kendi mükemmel olmayan ama benim olan fikirlerimin arasında.

Hayatımın kalanını yaşarken. İçimi hep yakan hisler kaldı. Beklediğim kişi o olabilir mi? Diye sorduğun anlar.

Arada bir insanlar benim deli olduğumu düşünür çünkü sürekli kaşlarım çatık. Günlerce beklerim bazen, sadece düşünmek için ve hiç bir şeyin tatmin edici gelmediği uzun anlar geçiririm. Bana yardım edebilir misin, aklımı meşgul edebilir misin diye hayatı sorgularım.

Yaşamda senin bulamadığın şeyleri göstermesi için bazen birine ihtiyacın var mı. Yaşamak için gerekli şeyleri göremediğin anlar, sanırım kör olmalıyım diye geçirdiğim zamanlar var çünkü. Bazen nevrotik insanlarla tanışmanız iyi gelebilir. Dikkat isteyen harika uğraşlar içinde bulursun kendini, harika insanlar. İşte bu iyi haber.

Bazı anlar hayatın içinde kaybolup gideceğini düşündüğün anlar oluyor. İşte o zaman onu arıyorsun hayatta. Dönüşlerle, keskin kıvrımlarla dolu kocaman kötü bir dünya bu. Ve insanlar bazı anları yok sayarak, ıskalayarak geçiştirmenin yolunu bulmuşlar. Ama bazı anlar her şeyi değiştirebilir…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder